Wednesday, January 5, 2011

DH kehilangan seorang lagi sahabat baik

Salam,

aku rasa 2011 bermula dengan suram sekali buat DH. Dia kehilangan 2 orang sahabat baik office dia dua hari berturut2. semalam, kami di kejutkan dengan perginya abg Zubir ke rahmatullah. Hari ni pula, about 9.22 mlm, DH sms, dia kata kawannya abg Badrul telah meninggal dunia. Ya Allah, terkejut aku, sbb dlm sibuk2 uruskan anak2 aku, aku sempat berdoa dlm hati, muga Allah panjangkan umur abg bad.

actually petang tadi, isteri abg bad ada call DH, kata suaminya semakin tenat, dan kak zilah mohon maaf bagi suami nya jika ada salah suaminya. DH mmg nak gi jenguk abg bad kat spital, beliau dah lama kat spital sejak buat operation jantung. abg bad ni ada penyakit buah pinggang yg agak teruk juga.

sekarang pun DH masih kat hospital. jam nak pukul 12 ni. aku risau lak. ye la dah DH tu naik bike, balik malam2. muga Allah lindungi perjalanan balik suami ku. muga DH juga akan tabah. ye la, after arini, bila dia melangkah ke office, aku pasti dia akan rindu sangat ngan kawan2nya tu. Abg zubir adalah teman setia bertukar2 pendapat, kisah suka duka, manakala abg bad pula teman bergurau senda, di saat diorg stress kerja. DH pasti merindui mereka, tapi Allah lebih menyanyangi kawan2 nya. Muga Allah menempatkan kawan2 DH dikalangan orang yang beriman.

oh ya, ni pasal anak2 aku lak, aiiihhh, dlm perjalanan balik kerja tadi, kak mimi sms, mohon maaf sbb adik dan kawannya, haiqal tertinggal kat sekolah. van tak amik. aduh berderau aku. camne la leh jadi camni. makin laju aku pecut, ye la nak cepat sampai. kesian anak aku, tentu dia panic.

bila sampai kat taska, naik angin aku juga la, dah la aku balik lewat sikit sbb byk keje. kelam kabut. mengaruk jugak aku dlm kete. sampai rumah, dlm aku kalut nak solat maghrib (ye la dah agak lewat juga masa tu), papa yus, pakcik van, dtg. die mohon maaf. sejuk hati aku ni. dah ckp2, after dia balik, aku sms sume yg terlibat, aku ok, maybe anak aku pun cuai juga. hanya aku berharap kejadian mcm ni takkan berulang lagi.

rasa bersalah pulak aku pada anak2 aku, seolah2 aku mengabaikan mereka. kan bagus kalau aku boleh hantar dan jemput anak2 sendiri.

tapi bengang aku cam dtg balik (pulakkk) bila tgk fee van naik RM10, dari 140 ke 150 (tgk kad bayaran fee van). aiikk ape kes ni. manusia2....

note buat diri sendiri: banyak yg perlu aku perbaiki, ibadatku, akhlak ku, tutur kata ku. Ya Allah ampunkan lah diri ini. pemergian 2 org sahabat DH benar2 buat aku tersentak dan lebih ingin berada dekat ngan-Nya.

No comments:

Post a Comment