Monday, January 17, 2011

Abang dan Bulan Sabit Merah

Abang in his uniform.

Hari ni masuk minggu ke-3 pesekolahan, aktiviti ko-ku pun dah start untuk murid tahap 2. so abang tidak bekecuali. Actually last week lagi dah start. Dari std 2 lagi aku dan DH dah tanya2 abang apa die nak join for ko-ku and we gave some ideas about the uniform options. And eventually he chose Red Crescent Society. Okay la tu kan. Adik pun maybe nak join this also bila die kat tahap 2. and for sport, abang pilih, chess, as we have advised him. Die minat bola juga, tapi actually every weekend dia ada karate training, so we think so enough outdoor activity, and why don’t join something indoor, so he chose chess, which I strongly support him. Memang dia minat pun, Cuma kat rumah semua pun malas nak play with him. Heheehe apa la mak pak die ni kan

So this morning abang kena pakai uniform dia, cikgu kata. Agak pelik la on Monday kan, tapi dah dia kata cikgu suruh. So ikutkan ja. We went to buy the uni on Saturday. Kat Rawang ni ada satu Kedai, name Kiosk Uniform, senang sangat, semua pun ada kat situ.

Hero sulung aku....

Hero kedua ku ....

dia pun nak bergambar gak tu, bila tengaok aku amik gambar abang. tengok tu kalau breakfast, tak sah samping or baju kena sikit. tu basah tu, kene cuci sikit la tu. belum gi sekolah lagi.

baju bebudak ni hari2 berbasuh dan bergosok, tu yang kalau tak pandai jaga memamg aku angin. macam la aku yang gosok hehehehhee. Thanks DH!!!


No comments:

Post a Comment