Wednesday, November 10, 2010

aktiviti hujung minggu

Assalamualaikum,

okay, cite ni agak basi dah, sbb aku cadang nak upload lama dah tapi tak terbuat. konon after last post, konon nak buat azam update bolg ni frequent, tapi masih hampeh.

tapi takpe, aku nak upload jugak utk kenangan aku. actually byk sgt lagi yg aku tak upload, cite DH belikan aku hadiah besday, percutian anniversary, kelas yg aku attended, pertandingan karate the kids, hari raya, byk la. mmg aku ni tak layak jadi blogger kot, penyakit malas terlalu tebal :)

Bawah ni adala lauk aku (mood rajin masak) ari sabtu, masa DH and the kids gi karate class. lauk simple je, tp berselera aku anak beranak. aku buat bayam masak lemak kuning, ayam goreng berempah (jadi wooo), sambal tumis sotong sedap (hahahahha) dan telur goreng satu utk adik sbb die tu tak makan sotong.







yang atas tu pulak, aku rajin2 pi buat kek coklat dan aku letak kacang walnut dalam nye. ori resepi takde, tp saja aku pandai2 tambah. buat kek tu sbb DH kata mcm nak balik kampung, so aku apa lagi bergegas kedapur lps die tepon, bersilat buat kek ni. kejap je pun, sbb aku dah byk kali buat kek ni. ye la, niat nak bawak balik kampung sbb aritu besday FIL aku. dan besday MIL pun bulan yg sama. tp tak jadi balik akhirnye, so rezeki anak beranak je.


gambar tengah tu tak guna flash tu nampak coklat betul kaler nye, yg sebijik tu (tp dah kene kerat sikit oleh DH yg tak sabar) tu guna flash.

kek ni aku dah buat byk kali, weekend sblm nye tu (weekend anak aku nak final exam pulak tu), aku buat 4 biji sekali gus, nyumbang member buat kenduri. oka la feedback memberansangkan. cuma gambar aku leta kat sini nampak tak menarik sgt, ye la camera biasa je. DH n anak2 pun suka, n ade gak bawak gi opis, diorg kata sedap. harap la betul hehehhehe


tp mmg sedap bagi aku la, lembut and rasa coklat tu mmg hebat tul. lps ni next project aku nak buat blueberry muffin or buleberry tart. sejak gi belajar aritu tak cuba2 pun lagi. ish ish ish.
ok tanpa, usaha lagi kan.
okay, jumap lagi nest post.
salam





No comments:

Post a Comment