Friday, April 2, 2010

Sedih giler


Lama sgt aku tak update blog. Actually byk yg berlaku dlm hidup aku. Siap amik gambau bagai konon nak letak dlm blog hehehe. Tp tu la penyakit MALAS aku sgt kuat. So terperap dulu dlm camera tu.

Ni nak cite, pagi ni on the way gi keje, sambil aku berdoa (doa rutin, mmg hari2 aku amalkan), air mata ni laju betul kuar. Aku control2 gak. Lagi2 bila aku terbayang2 muka anak2 aku pagi tadi. Cam biasa diorag akan melambai2 sambil bagi salam n pesan kat aku be careful

Mmg suci bersih kan muka anak2 ni. Adik mcm dah dpt baca air muka aku. Aku nampak air mata die dah genang2 dah. Aku buat2 ceria. Adik ni aku perasan, die mmg sensitive sikit, die leh notice kalau ake ade hal/masalah. die akan sedih sama. Pagi tadi aku tak nak die tau sbb nak gi skolah, tak elok utk emosi die.

Apsal aku sedih, ala, biasalah masalah domestic. Tp aku ok je actually, yg buat aku sayu bila tgk muka budak2 tu la.

Dlm kete mmg ngalir2 je la, aku control. Tak sangaka lak aku leh selisih ngan kakak aku kat highway. Aku cuba kesat sblm die nampak apa2kan. Tp masa die lalu sebelah aku, maybe die cam perasan kot, yela, aku bwk slow je n laid back, maybe mata aku jugak. Bila die lepas ke depan, lagi aku tak tertahan. Makin laju

Aku kalau mmg ade msalah domestic, lihat muka adik beradik, buat aku lagi sedih tapi membahagiakan sbb aku tau aku ade org yg mmg sayangkan aku sepenuh di sampaing anak2 aku. Aku pun sayang adik beradik aku. Diog mmg sngt concern antr satu sama lain. Moga perasaan ni kekal, amin

Aku cuba kawal persaaan aku, sbb aku ni kang kalau terus2 nangis mau org perasan, sbb muka aku cepat berubah. Mula sembab semacam.

Apa2 aku pasrah and berdoa pada Allah. Actually mmg ada salah aku pun. Takleh terkawal la.

Keadaan makin oulih bila aku reach tol putajaya. Cam biasa la, lps aku bagi duit cukup2 (10.60 sen tau sekali jln, jgn main2) aku pun gerakkan la kete aku kedepan. Budak lelaki ni siap panggil aku, aku ingat apa hal, die siap ckp, jgn jln dulu, ken abaca resit dulu. WTH. Die aku ni b****h sgt ke. Takkan la aku hilang akal nak langgar penghadang tu, mmg la aku akan tunggu dulu. Sengal nye budak. Selama budak2 lain paham je. Die tu yg b****h. geram aku.

Tp sib baik gak bende tu berlaku, hilang sikit syahdu aku pepagi. Kene keje, kene keje. hidup perlu diteruskan.
aku sayang kan family aku.
aku perlu lakukan sthg demi keluarga aku. aku bermohon Allah abagi aku kekuatan menju kearah kebaikan dan kejayan dunia akhirat. moga Allah bantu aku untuk menjadi isteri, ibu n anak yg baik demi kebahagian dunia dan akhirat. Amin.

No comments:

Post a Comment