Monday, April 5, 2010

Puasa arini

Assalamualaikum,

arini aku berpuasa, puasa ganti sekali sunat ari isnin.

yg penting yg qada' tu kan.

last wiken, takde ape sgt, cuma balik YP, tu pun petang sabtu baru bertolak, tetiba after check2 jadual2 minggu yg akan dtg mcm takde tak sempat nak balik. so decided balik last wiken.

sampai pun kul 6 lebih, YP baru lps hujan ribut. MIL masa tu pun tak brp sihat sgt. nak beli sthg on d way, diorg kata tak yah, mlm je kitorg kuar dinner. not bad the dinner and price too! we had kailan ikan masin, siakap 3 rasa, telur bungkus n tomyam campur. abg N had nasi goreng cina ngan telur dadar kosong, adik tomyan n tekur dadar kosong.

wah! adik N tambah berkali2 mkn nasi n tomyam je. selalunye budak tu susah betul nak mkn. oh ya mlm tu ajak kak Zura n little tami sekali.

esoknye pagi, k zura buat pencicah sardin utk roti arab. aku lak kuar cari brg sikit ngan Dear Hubby (DH) (dah ok dah hahahaha). plan nak buat mee kari. aku ade bwk balik mee n fizg ball, fish cake, and frozen kuih muih utk MIL. ye la tinggal 2 org je, kekadang nak mask yg complicated, tak berbaloi kan. oh ye, johor tgh buat catuan air. air cuma ade start 10 mlm to 10 pagi. tu yg smlm, cuba siapkan masak2 before 10 am, and we did. menu smlm, mee kari ngan bhn sampingan die, kobis masak ngan tauhu, ayam goreng. kuah kari ayam la kan.


tgh hari gi sakan n cosway, saja jejaln ngan MIL n k zura. yg pompuan je, yg lelaki n anak2 tinggal. mmg la jalan sakan kitaorg hahahha.

bertolak dr YP kul 5 sthg. sampai BB almost 10, yela benti maghrib, mkn sume. oh ya, smlm aku pakai tudung turkey yg ade scarf die sekali tu. pelik rasa tp mcm teringin nak cuba pakai. ok la. DH kata ok, cuma muka nampak garang sikit. mmg la garang :) on the way smlm sempat ade ade argument sikit, sibbaik bbudak tido. aiihh tak tau la, lately ni emosi aku cam tak stabil. takleh nak salahkan DH gak.

pagi tadi lps jemaah subuh, DH minta maaf, aku ckp dlm ati aku maafkan lagi pun mmg salah aku hahhaha.

okla, nak sambung buat keje. aku cuba control emosi dan kata2 aku arini, sesungguhnya aku berpuasa..*wink*

1 comment:

  1. salam kenal siti...thanks ye drop by my biz blog dan tinggalkan komen.memberi nasihat & kate semangat... jemput2 ke blog harian saya @ http://fizanordin.blogspot.com juga ye...

    kite link yok!

    ReplyDelete