Thursday, April 8, 2010

5 tahun berlalu...

actually entry patut semalam, 7 April 2010. genap 5 tahun anak perempuanku, Siti Aishah pergi tinggalkan aku.

Al Fatihah...

dari hari selasa lagi aku dah sebak, sbb mmg ianya terjadi pada 6hb April 2005, yang mana aritu doktor megesahkan aku kehilangan anak dalam kandungan aku.
setiap detik masaih segar dalam ingatan aku.

camna aku menagis sepuas hati tanpa menghiraukan orang yg memandang, DH juga, die menangis teresak2. DH menelefon mak n mil aku. tapi masa die telefon tu suara die tersekat2 so msg kurang clear, mak aku dgr cam aku yg perg, kakak aku kata, mak nak jatuh, terperanjat dah.

masih jelas lagi, detik aku bersalin kan adik aishah, camne doc terpaksa masuk ubat supaya aku ade rasa nak bersalin, camna ade seorg dok baru, melayu, cam memandang remeh keadaan aku, kesedihan aku, macam2 lagi.

saat aku tak leh lupa sangat masa lepas aku lahirkan aik Aishah, nurse tunjukkan kat aku, tanya boy or girl, masih jelas wajah kecil yg ........(aku takle teruskan)

aku dapat pegang anak aku buat pertama dan terakir kalinye apabila DH bawak kepada aku untuk dikebumikan, tapi DH tak kasi aku tgk muka adik Aishah, aku pegang kepalanye.

Ya Allah, aku memohon ketabahan dari Mu.

camna bila balik hospital abg N tanya, mana adik ibu, mana baby? masa abg N 4 thn and adik N 2 tahun. Abg N agak trauma sikit bila tau die tak dpat jumpa baby, sampai kalau tgk baby, die akan cam murung. sian aku tgk. adik N masa tu masih kecil, blm sgt tunjuk reaksi.


duhh, keaadan masa tu tak tau camne aku nak bayangkan. aku rasa aku tak mampu nak ceritakan dgn detail, aku takut aku nangis lagi mcm semalam.


makin hari makin lama aku makin rindu. Sekarang pulak, adik N, slelau sebut adiknya tu. kalau apa2 mesti ingat adik Aishah, mainan, doa dlm sembahyang, gi jln2. selalu tanya bila adik Aisah nak balik. aku pun hairan camne die boleh cam attach ngan Aishah. Allah maha mengetahui.

biarla, aku simpan. tapi adik Aishah sentiasa dlm kenangan.

No comments:

Post a Comment