Wednesday, February 10, 2010

Kenapa aku mula berblogging

okay, pagi ni aku sampai awal sikit kat office, maybe kurang sikit jam kat are a sungai buluh dan NKVE tadi..tapi sthg happened, sampai sekarg aku cam panic, my access card gone missing. puas dah aku godek2 bag, tak jumpa.mmg akau ingat dah masukkan smlm dlm bag masa balik smlm. aduhh malas betul aku nak gi balik ke kereta carik. kalau aku risau tp dlm hati cam ok2 lagi, meaning tak hilang mana la tu, ade dlm kereta kot


eh, okay, lari dari topik pulak. okay, macam mana aku leh terjebak ngan blog ni. actually aku ni mmg minat sangat baca blog. blog hoping, i like.aku suka baca pasal baking, cooking, art n crafts and about families ties. Baca blog kesukaan aku buat kan aku rasa seronok, motivated sometime i can say.Escp baca blog working mothers, on how they juggles works, kids, family and routine life. Respect la. so aku mcm takde excuse la, sbb org lain pun keje gak, leh je handle.


so, after lama dah baca blog2 orang, aku pun terpanggil la nak ade blog sendiri, for one main reason at least aku ade something untuk aku tgk balik bila aku dah tua, anak2 aku leh baca ape la yg ibu die buat, gambar2 masa diorg kecik, about all the our family acitivities. It could be some memories for them to be remembered kan. ye la, sometime weekend, aku n family had sthg special tp all the memories kan slowly gone, ingat tu ingat la, tp tak details, n kalau dah lama2 tgk gambar balik tak sama kalau kita tau every single things happened on that day kan. dan jugak, sthg utk abg N and aik n tgk2 balik pasal karate activity diorg, setakat ni abg N byk jugak la menang medal n trophy


Lagi satu, leh la jugak adik beradik aku ni menjenguk ape la adik yg sorang duk buat selalu. kitaorg ni ade je yg duk agak dekat, tp tau la kesibukan aktiviti hari2., mmg tak sempat berjumpa. so kalau aku dah lama tak dtg jenguk diorg, at least die tau la pasal aku kat blog ni kan. adik bongsu aku yg kat korea tu sampai nak balik dah. bayangkan masa die gi sana my 2nd son masa tu baru 1 year plus, skrg adik N dah std 1 dah, kalau la aku start berblog awal2 leh la budak tu tgk anak2 aku membesar jugak. ni balik tup2 eh dah sekolah.
pendek cerita, untuk aku rakam kan kisah hidup ku, bersama suami, anak2, kelauarga aku n cik abg danjuga kawan2.


kalau ade yg sudi nak baca, ape salahnye, mana tau among the readers (ceh mcm ade reader nnt) leh jugak bertukar2 pendapat, idea or anything la.
salam perkenalan untuk semua!


note utk anak2ku:
Ibu gigihkan jugak tau tulis ni utk abg n adik. Ibu love both of you so much!!! ayah pun ibu sayang gak

No comments:

Post a Comment