Friday, February 12, 2010

bila bulan mengambang


smlm balk keje selain dr rutin, takde ape sgt yang berlaku.

cuma smlm aku tgh emosi tak stabil, ala, tau la kan org pompuan, tgh2 bulan ngambang mmg aku akan cepat naik angin. mmg tak leh nak kontrol, tp bila dah marah2 aku rasa bersalah lak kat anak2 aku.

aku tarik nafas panjang, isgtifar byk2. tp tu la yg aku marah tu pun sbb yg betul, cuma over sikit la kan. lagi satu dlm keadaan emosi yg tak stabil tu aku tak boleh kalau rumah bersepah2, lantai dapur kotor. ape2 je la mmg sakit kat mata aku. bebudak tu smlm pun, masuk je rumah tolong aku bwk sume brg2, terus gi solat, aku ckp sekali je terus jln, sbb die tgk mak die tgh tak stabil tu. :)

smlm aku suh ang N and adik N kemas suma mainan yg die main depan tv, kelam kabut diorg. diorg ni kalau aku buat isyarat mata pun diorg dah paham, tp garang2 aku bertempat. diorg paham tak sampai bbrp minit aku akan ok balik, cuma jgn ade hal la. bila dah kemas tu tenang sikit mata aku melihat.

bila gi dapur, sekali lagi aku jadi tak tentu arah, tgk lantai dapur ni mcm berabuk je. dan dan tu jugak aku mengemop dapur, mop bilik bawah tu sekali. dah siap2 sume tu, aku uruskan botol2 air bekal ke sekolah n duk ngan diorg tgk die buat homework.

sblm tido aku mandikan diorg lagi sekali, ye la musim panas, masing2 berpeluh, kasi diorg selesa sikit utk tido. dan sebelum tido aku spend ngan diorg, cium diorg. diorg ni kalau tak duk ngan diorg, susah nau nak lelap mata, lagi2 adik.

bila diorg dah tido, aku pun ape lagi sambung jahit manik kat tudung mil. dah nak siap dah, sikittt je lagi.

oh ya, cik Abang balik lambat smlm, sempat lgi die gi training karate. geram jugak aku, tp die pun nak release tension jugak kan
die pun tgh byk keje kat opis.

sambil aku jahit manik, cik Abg tgk tv. dlm nak kul 12, waktu utk tido, kang esok susah lak nak bangun

cuti minggu ni aku maybe balik kampung. till see in next entry.
Selamat bercuti dan GONG XI FA CAI bagi kawan2 cina aku
bagi yang balik kampung tu drive elok2, ingat la orang yang tersayang

No comments:

Post a Comment